Boek review: Nooit meer regen

Nooit meer regen – Carla de Jong

Nooit meer regen

Een familieroman met in het hart een tragische liefdesgeschiedenis
Een half jaar na de dood van Jeanne Dufour worstelen haar echtgenoot, haar zoon en haar ex-man met hun verlies en met geheimen uit het verleden. Als de notaris aankondigt dat Jeannes testament geopend mag worden, ontvouwt zich onontkoombaar de beladen geschiedenis die de drie mannen verbindt. De waarheid schetst een even genadeloos als liefdevol portret van de overleden Jeanne Dufour. Kunnen de drie mannen met die werkelijkheid leven?

De review;

Het duurde even voordat ik het boek uit had. Het was voor mij persoonlijk namelijk lastig om in het boek te komen. Niet zo zeer omdat het verhaal dat niet toeliet, maar meer vanwege mijn eigen persoonlijke ervaringen. Het verhaal start namelijk al vrij snel in een Amsterdams ziekenhuis.. met twee doktoren, chirurgen welteverstaan. En dat zorgt er bij mij voor dat het in slaat als een bom.

Gelukkig heb ik mij na enige tijd weten te herpakken en heb ik het verhaal verder kunnen lezen. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Wat een prachtig boek! De verhaallijn is sterk en realistisch en de karakters zijn stuk voor stuk sterke persoonlijkheden.

Nooit meer regen gaat over het leven van de drie mannen in het leven van Jeanne Dufour, Française die hield van de Bourgondische levensstijl, haar zoon, haar man en haar ex-man. Al op jonge leeftijd krijgt ze ALS, waar ze aan overlijd en haar man, zoon en ex-man blijven in verdrietig achter. Als na een half jaar de notaris aankondigt dat haar testament wordt geopend, brengt dat heel wat teweeg.

2015-11-08 13.34.41

Nooit meer regen is een echte page-turner. Een verhaal dat je raakt en je nog lang na het lezen van het boek bij blijft.

Noot meer regen is €19.99 en te koop bij Bol.com. Het boek is tevens te verkrijgen als e-book.